Systemy wyszukiwarek cały czas ewaluują dążąc do postrzegania przeglądanych przez nich stron w stopniu możliwie najbardziej przypominającym postrzeganie ich przez człowieka. Na przestrzeni czasu zostało wyeliminowanych przez nie wiele "sztuczek" stosowanych przez pozycjonerów celem oszukania wyszukiwarek tak aby strony zarządzane przez nich były jak najwyżej w wynikach wyszukiwania
Dziś doszliśmy już do etapu, w którym to zawartość strony jest najważniejsza i w związku z czym zawsze polecamy dokładną analizę tego co należy prezentować na stronie internetowej i w jaki sposób. Przygotowanie dobrej, wyczerpującej i unikatowej treści wydaje się być obecnie najważniejszym w tej materii. Oczywiście istnieją agencje, przygotowujące odpowiednie treści do tworzonej strony internetowej ale z całym szacunkiem dla nich nie są siłą rzeczy w stanie przedstawić tak ważnych szczegółów oferty dowolnej branży, w której przecież nie mają żadnego doświadczenia, mogą jedynie dostarczyć trochę tzw. "marketingowego bełkotu" na ten temat.
Dlatego tak ważnym jest aby to klient aktywnie uczestniczył podczas przygotowywania treści i zdjęć na stronę, profesjonalna firma tworząca strony oczywiście powinna pomagać co też czynimy i jesteśmy w stanie rozwinąć dowolne treści na podstawie brief-ów (często technicznych / specjalistycznych) otrzymanych od klienta.
Unikatowa treść ma za zadanie przyciągnięcie potencjalnego klienta poprzez przedstawienie mu tematyki, często dobrze już mu znanej w takiej formie aby stanowiła dla niego nową bazę wiedzy. Dzięki czemu rzeczywiście zauważy on, że dana firma posiada bardzo dużą wiedzę i doświadczenie w swojej branży a co za tym idzie podniesiemy swoją wiarygodność a to jest głównym czynnikiem podjęcia przez niego decyzji o podjęciu współpracy
Wyczerpująca treść ma zaś za zadanie maksymalne wyczerpanie tematyki tak, żeby ewentualne przyszłe rozmowy biznesowe dotyczyły już tylko konkretów. Poświęcony czas zaprocentuje wówczas dwojako, nie dość że niewątpliwie uzyskamy przez to "kilka punktów" od google to podczas przyszłych rozmów biznesowych z klientami nie będziemy już podczas nich tracić czasu na wyjaśnienia szczegółów a skupimy się na konkretach współpracy. Klient będzie już poniekąd "wyedukowany"
Sama treść oczywiście nie jest remedium na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, stanowi ona około 80% sukcesu w tej materii. Pozostałą część otrzymują Państwo od firmy projektującej strony w postaci strony o poprawnej semantyce kodu, zoptymalizowanej pod kątem wydajności oraz wsparciem dla wyszukiwarek. Taki tandem często przyczynia się do tego, że w rezultacie można uznać za zbędne podpisanie umowy z jakąś firmą pozycjonującą, nie skazując się tym samym na duże miesięczne abonamenty w celu utrzymania swojej strony na żądanych pozycjach w wynikach wyszukiwania.