Remedium na skuteczne i tanie pozycjonowanie

Wysoko, stabilnie, bez ryzyka...

Remedium na <b>skuteczne i tanie pozycjonowanie</b>

Jak poprawić pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania?

Pozycjonowanie stron jest bardzo złożonym procesem. Precyzyjne podejście wymaga uwzględnienia wielu czynników i aspektów, które google bierze obecnie pod uwagę w ustalaniu hierarchii wyświetlania swoich wyników wyszukiwania. Jest to też długotrwały proces i nie ma co liczyć na wysokie pozycje w upragnionym top 10 na początku istnienia strony (przynajmniej przy dużej konkurencyjności branży w sieci). Zdobywanie wysokiej poycji porównać można do zdobywania doświadczenia w nauce, zawodzie, sporcie etc. Poniżej przedstawię kilka porad dających dobry początek na tą długą i wymagającą drogę.

1. Będziesz pierwszy ale jeszcze nie teraz, nie teraz...

Przede wszystkim cierpliwość i konsekwencja. Musisz wiedzieć, że jednym z ważniejszych czynników branych pod uwagę przez google jest tzw. "historia strony" połączona z "wiekiem domeny". Na podstawie analizy dotychczasowego ruchu google ustala wiarygodność strony a tej nie da się zbudować "na słowo", trzeba ją udowodnić. Strony o dłuższej (kilku, kilkunastoletniej) pozytywnej historii, posiadające zbudowaną przez ten czas wiarygodną bazę linków przychodzących, wpisy cieszące się zainteresowaniem internautów czyli duża ilość sesji przychodzących (tych nowych i powracających) i długi czas ich trwania będą zawsze lepiej promowane od nowo powstałych stron.

Także jeśli liczysz na efekty tu i teraz to nikt poza hochsztaplerami Ci ich nie zagwarantuje, możesz zakończyć swoją przygodę z pozycjonowanie organicznym na tym etapie i skorzystać z pładnej opcji jaką jest Google Ads.

2. Treść jednak jest królową

Zaplanuj i przygotuj wyczerpującą, unikatową i atrakcyjną treść (lepiej będzie jednak pasować tutaj określenie: "zawartość"). Nadaj jej odpowiednią, intuicyjną strukturę, przejrzysty przekaz i atrakcyjną formę. Przez cały czas dbaj o jej aktualność i promuj.

Sam zapewne doświadczyłeś sytuacji, w której chcąc zdobyć informację w sieci na konkretny, wybrany przez Ciebie temat "przeklikałeś" od kilku do kilkunastu stron internetowych. Wszystkie zamykałeś z kilku głównych powodów: zbyt długo czekałeś na jej otwarcie, na wstępie zostałeś "zasypany" reklamami bądź wyskakującymi okienkami, przeraziłeś się doktorskim opracowaniem na kilkanaście stron lub też format treści był tak nieczytelny, że nie wiedziałeś gdzie skupić wzrok.

Postaraj się, żeby po wejściu na Twoją stronę zarówna jej forma jak i ilość nie była przytłaczająca. Zaprezentuj ją w przejrzysty i atrakcyjny sposób. Zbuduj intuicyjną nawigację, stosuj przejrzystą stylistykę (typografię, kolorystykę, akcenty) i multimedia (zdjęcia / wideo).

Jeśli chodzi o merytorykę staraj się, żeby treść wyróżniała się od tych ogólnie dostępnych na stronach pokrewnych. Wydaje się, że ciężko będzie przygotować coś unikatowego bo praktycznie wszystko jest już w sieci opisane ale jeśli możesz, podziel się wiedzą specjalistyczną i nie korzystaj z czat GPT ;)

Rozważ umieszczenie i prowadzenie Blog-a na stronie, będzie to doskonały element wspierający systematyczną aktualizację treści na stronie.

3. Przejrzysta struktura i odpowiednia semantyka

Posiadając już zawartość do swojej strony, skonstruuj przemyślaną, intuicyjną strukturę. Podziel stronę na kilka podstron, każdą z nich pozycjonuj na nie więcej niż 2 - 3 frazy

  • Zadbaj o odpowiednie (najlepiej zawierające pozycjonowaną frazę) tytuły dla każdej podstrony
  • Dobierz odpowiednie słowa kluczowe, umieść je w metatagu keywords w kolejności ich ważności
  • Zwróć uwagę, żeby każda podstrona posiadała nagłówki w odpowiedniej kolejności występowania (h1... h6)
  • Podziel treść na sekcje i umiejętnie korzystaj z natywnych znaczników HTML5 poprawiających semantykę (main, aside, nav, section, article, figure, video, etc.)
  • Zwróc uwagę na przyjazne linki
  • Rozważ wdrożenie elementów rozszerzonych (schema.org)

4. Zadbaj o dobre wrażenia użytkowników

Ważnym elementem rankingowym jest zapewnienie dobrego wrażenia użytkownikom odwiedzającym Twoją stronę.

Wydajność strony: czyli w skrócie czas wczytywania a dokładniej rzecz biorąc czas odpowiedzi serwera mierzony w milisekundach (ms). Optymalne wartości to < 200 ms a przy wartościach > 650 ms google będzie już traktował Twoją stronę jako przeciążoną.

  • Sprawdź jakość usługi hostingowej
  • Zminimalizuj liczbę zapytań do bazy danych
  • Pozakładaj indeksy na odpowiednich komórkach w tabelach bazy danych
  • Zoptymalizuj grafiki / video,
  • zminimalizuj skrypty i style
  • zmniejsz liczbę odwołań do zewnętrznych zasobów.

Ułatwienia dostępu: sprawdź czy Twoja strona jest łatwa w obsłudze dla osób z ograniczeniami dostępu do monitora / myszki / klawiatury oraz czy nie wprowadza w dezorientacje

  • Uporządkuj nagłówki w kolejności malejącej
  • Sprawdź czy elementy dotykowe mają wystarczającą wielkość
  • Zadbaj o nie nadmiarowe opisy elementów graficznych
  • Określ rozmiary dla elementów / grafik wczytywanych z opóźnieniem aby uniknąć przesunięć układu strony w trakcie jej wczytywania. (możesz też skorzystać z nadania aspektu w arkuszach styli - preferowany to 16/9)
  • Jeśli na stronie dostępne są formularze odpowiednia opisz ich pola etykietami
  • Pamiętaj o minimalnym współczynniku kontrastu tekstu do tła, który wynosi 4,5:1


Wykonamy projekt dla Ciebie

Wypełnij i wyślij poniższy formularz zapytania

Opisz pokrótce swoje wymagania / oczekiwania co do funkcjonalności i estetyki projektu dla Ciebie oraz, jeśli to możliwe podaj jeden lub więcej adresów stron, które są zbliżone do Twoich oczekiwań
Przedstaw się Prześlij kontakt do siebie Jeśli wolisz, żebym do Ciebie oddzwonił podaj swój numer telefonu
Projektowanie stron internetowych L77, ul. Jodłowa 18, 08 - 110 Siedlce, NIP: 8211984569
telefon: +48 601 973 314, e-mail: pobox@l77.pl
Pracujemy: pn.-pt.: 9:00 - 17:00, sb.: 10:00 - 15:00